In de week van 13 tot met 19 maart zijn in Culemborg 60 collectanten op pad voor geweest voor Amnesty. Zij hebben deur-aan-deur en in enkele gevallen ook digitaal gecollecteerd. Gezamenlijk hebben zij in totaal ruim € 7.700,- opgehaald. Een prachtig bedrag waarvoor wij de vele gulle gevers zeer van harte bedanken! Het werk van Amnesty is helaas meer dan ooit nodig en giften zijn voor ons, als onafhankelijke organisatie, essentieel voor ons werk.

Resultaten Write for rights 2021
In totaal zijn dit jaar 308 brieven geschreven naar de autoriteiten waarin gevraagd werd voor vrijlating en gerechtigheid voor de mensenrechtenverdedigers. En er zijn voor de mensenrechtenverdedigers 247 kaarten geschreven. Daar zijn we erg blij mee,  dank voor jullie inzet!

Voor deze mensen kwamen jullie in actie:

Bernardo Caal Xol (Guatemala)
Bernardo Caal Xol deed alles wat hij kon om het land en de natuurlijke hulpbronnen van zijn volk te beschermen tegen plundering en het verlies van biodiversiteit. In 2018 veroordeelde een rechter hem tot meer dan 7 jaar gevangenisstraf.

Zhang Zhan (China)
Toen Wuhan als eerste stad ter wereld in lockdown ging, was Zhang Zhan een van de weinige burgerjournalisten die verslag deed van de beginnende coronacrisis. Zhang Zhan werd opgepakt en veroordeeld tot 4 jaar cel.

Mohamed Baker (Egypte)
Mensenrechtenadvocaat Mohamed Baker is valselijk beschuldigd van terrorisme en zit in de gevangenis omdat hij opkwam voor de meest gemarginaliseerde mensen van Egypte.

Sarah en Seán vervolgd omdat ze vluchtelingen redden
Sarah en Seán

Amnesty International heeft besloten om de landelijke collecte geheel stop te zetten.

Je hebt het ongetwijfeld in het nieuws gezien: de verstrekkende maatregelen van het kabinet vanwege het coronavirus. Helaas kunnen we niet anders dan de collecte stopzetten. De gezondheid van onze collectanten en de mensen die met hen in contact komen, staat voor ons voorop. We vinden dit natuurlijk een heel spijtig besluit. De collecteweek is enorm belangrijk voor het mensenrechtenwerk.

Wil je ons helpen om van de collecte toch nog een succes te maken?
Scan of klik onderstaande code om een donatie te doen.

idealQR code

Jouw donatie geeft mensen vrijheid.

Nasu's huis werd platgewalst

nasu