Amnesty International heeft besloten om de landelijke collecte geheel stop te zetten.

Je hebt het ongetwijfeld in het nieuws gezien: de verstrekkende maatregelen van het kabinet vanwege het coronavirus. Helaas kunnen we niet anders dan de collecte stopzetten. De gezondheid van onze collectanten en de mensen die met hen in contact komen, staat voor ons voorop. We vinden dit natuurlijk een heel spijtig besluit. De collecteweek is enorm belangrijk voor het mensenrechtenwerk.

Wil je ons helpen om van de collecte toch nog een succes te maken?
Scan of klik onderstaande code om een donatie te doen.

idealQR code

Jouw donatie geeft mensen vrijheid.

Nasu's huis werd platgewalst

nasu

Sarah en Seán vervolgd omdat ze vluchtelingen redden
Sarah en Seán

Het lijkt zo vanzelfsprekend: discrimineren doe je niet. We mogen zeggen wat we vinden. We mogen de godsdienst belijden die we zelf willen. En iedereen heeft recht op privacy. In Nederland hebben we onze zaken goed op orde. Mensenrechtenschendingen gebeuren vooral ver weg. Althans, zo lijkt het, want bij nadere beschouwing blijken mensenrechten ook in Nederland onder druk te staan. De komende tijd willen we in het land in gesprek gaan over mensenrechten.

Ga met elkaar het gesprek aan
Wat vinden Nederlanders eigenlijk van mensenrechten? Niet alleen ver weg, maar ook in ons eigen land. Hoe belangrijk vind jij jouw privacy? En realiseer je je dat je zelf ook soms discrimineert? Om hier samen achter te komen is Amnesty de Mensenrechtendialoog gestart. Aan de hand van een prikkelende vraag gaan deelnemers op zoek naar het belang van de mensenrechten als het gaat om privacy en veiligheid, migranten en vluchtelingen en racisme en discriminatie.