Het lijkt zo vanzelfsprekend: discrimineren doe je niet. We mogen zeggen wat we vinden. We mogen de godsdienst belijden die we zelf willen. En iedereen heeft recht op privacy. In Nederland hebben we onze zaken goed op orde. Mensenrechtenschendingen gebeuren vooral ver weg. Althans, zo lijkt het, want bij nadere beschouwing blijken mensenrechten ook in Nederland onder druk te staan. De komende tijd willen we in het land in gesprek gaan over mensenrechten.

Ga met elkaar het gesprek aan
Wat vinden Nederlanders eigenlijk van mensenrechten? Niet alleen ver weg, maar ook in ons eigen land. Hoe belangrijk vind jij jouw privacy? En realiseer je je dat je zelf ook soms discrimineert? Om hier samen achter te komen is Amnesty de Mensenrechtendialoog gestart. Aan de hand van een prikkelende vraag gaan deelnemers op zoek naar het belang van de mensenrechten als het gaat om privacy en veiligheid, migranten en vluchtelingen en racisme en discriminatie.

Elke laatste woensdagavond van de maand van 18:00 tot 20:00 uur is er een Amnesty schrijfavond in samenwerking met de bibliotheek in het Weeshuis
De volgende schrijfavond is;

• 26 juni

Vanwege de vakantietijd is er in de maanden juli en augustus geen schrijfavond.

• 25 september
  • 30 oktober
  • 27 november

December schrijfmarathon

Voor de voorbeeldbrieven, schrijfpapier, enveloppen en pennen wordt gezorgd.

De Bibliotheek Culemborg is gevestigd In het historische Elisabeth Weeshuis
Herenstraat 29

WebshopDe Amnesty webshop biedt een brede selectie eerlijke kleding voor dames, heren en baby's. Bestel nu online en steun de strijd voor mensenrechten.

Nu in de Amnesty Webshop