In juli schrijven we weer vier brieven. Schrijf jij ook mee? Schrijven helpt echt! Zo hoorden we op 1 juli dat twee Nigeriaans activisten vrij zijn gelaten. En er was nog meer goed nieuws deze maand. Lees het hier.

Je kunt de brieven met de hand schrijven, maar een geprinte brief is ook prima. Zorg wel dat de datum en je woonplaats bovenaan staan en dat je ondertekent met je naam en adres. De brieven kunnen bij Staartmolen 29 in de brievenbus worden gedaan. Doe dat s.v.p. voor 7 augustus. Wij zorgen dan voor verdere afhandeling en verzending. Veel dank vast voor je inzet in deze!

Schrijfactie Irak: waar zijn de vermiste mannen en jongens?

Algerije

In 2016 werden in Irak 643 mannen en jongens ontvoerd door de Popular Mobilization Units, een gewapende groepering met nauwe banden met de Iraakse overheid. Tot op de dag van vandaag weet hun familie niet wat er met hen is gebeurd of waar ze zijn.

Wat kun jij doen?
Schrijf een brief naar de Iraakse autoriteiten. Roep hen op tot een onderzoek naar de vermiste mannen en jongens.

Al 5 jaar verdwenen
De gedwongen verdwijning van deze 643 mannen en jongens staat niet op zichzelf. Sinds de opkomst van Islamitische Staat en andere gewapende groeperingen zijn duizenden, voornamelijk soennitische mannen ontvoerd door overheidstroepen en met hen verbonden milities. Volgens het Rode Kruis kent Irak het hoogste aantal vermiste personen ter wereld.

De voorbeeldbrief kun je hier downloaden.

webshop

NIEUW

Amnesty heeft z'n blik op de toekomst gericht, op een toekomst die beter, eerlijker en menselijker is. We blijven strijden voor onze idealen. Tegelijk blijven we ook het assortiment van onze webwinkel vernieuwen, want het succes van onze webwinkel is voor ons een bron van inspiratie. We willen je blijven verrassen met leuke Amnesty-producten. Hier zie je in één oogopslag wat er nieuw is in onze shop.

Om het aanbod van onze webwinkel leuk en inspirerend te houden vernieuwen wij immers constant. Net als “gewone” webwinkels dat doen. Met deze online winkel laat Amnesty dan ook zien dat wij op een heel gewone manier geld verdienen, geld dat we daarna wel op een ongewone manier uitgeven. Iedere ondernemer investeert, maar wij investeren in een betere wereld. Dat maakt onze producten dubbel interessant

Nu in de webshop