Je bent begaan met mensenrechten.

Je vindt vrijheid van meningsuiting een recht voor ieder mens.

Je vindt dat iedereen het recht heeft om niet te worden gediscrimineerd.

Maar wat kun je daar nu aan doen vanuit Culemborg?

Wij brengen als plaatselijke werkgroep bovenstaande thema's onder de aandacht in Culemborg en doen mee aan landelijke acties.

Jouw hulp zouden wij hierbij goed kunnen gebruiken!

Dat hoeft niet altijd veel tijd te kosten. Hoe actief je bent en wat je doet, kun je inpassen naar je eigen agenda. Variërend van enkele uren per maand tot zoveel tijd als je er zelf in wilt steken.

Vind je het leuk om acties mee te organiseren? Word dan lid van de werkgroep.
Ben je liever oproepbaar om te komen helpen bij acties en weet je van aanpakken? Word dan flexwerker.
In beide gevallen kun je vertrouwen op collegiale en professionele ondersteuning.

Activiteiten van de Amnesty-groep Culemborg bestaan onder meer uit:

1. Scholenwerk. Samen met een ander lid van de werkgroep geef je voorlichting aan kinderen van de basisschool (groep 8) en het voortgezet onderwijs. Hiervoor stelt Amnesty International materiaal en voorbeeldlessen beschikbaar. Dit werk wordt maar ten dele overdag gedaan en kost zoveel tijd als je er zelf in wilt steken.
  2. Acties voorbereiden en uitvoeren. In deze functie vertaal je de informatie over de actie (doel, achtergrondinformatie, suggesties voor activiteiten) naar concrete activiteiten die de lokale afdeling gaat ondernemen. Ondersteuning: informatie en materiaal van het hoofdkantoor en ervaring van andere leden van de lokale Amnesty-groep. (Enkele uren per maand.)
  3. Standwerk. Een aantal keer per jaar staat er een stand van Amnesty op de markt in Culemborg (meestal op zaterdag). Je geeft informatie, werft handtekeningen voor specifieke acties en verkoopt Amnesty-produkten.
  4. Schrijven van brieven. Maandelijks schrijven we tegen onrecht in de bibliotheek van Culemborg. Hiermee wordt er wereldwijd druk uitgeoefend op regeringen om mensenrechten na te komen.
  5. Coördineren van de Amnesty-collecte in Culemborg. Vind je het leuk dit te coördineren? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Het kost je in totaal één tot anderhalve week tijd in de maanden december, januari, februari.

Heb je interesse of wil je meer weten, stuur dan een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
We nemen zo snel mogelijk contact met je op!