Het lijkt zo vanzelfsprekend: discrimineren doe je niet. We mogen zeggen wat we vinden. We mogen de godsdienst belijden die we zelf willen. En iedereen heeft recht op privacy. In Nederland hebben we onze zaken goed op orde. Mensenrechtenschendingen gebeuren vooral ver weg. Althans, zo lijkt het, want bij nadere beschouwing blijken mensenrechten ook in Nederland onder druk te staan. De komende tijd willen we in het land in gesprek gaan over mensenrechten.

Ga met elkaar het gesprek aan
Wat vinden Nederlanders eigenlijk van mensenrechten? Niet alleen ver weg, maar ook in ons eigen land. Hoe belangrijk vind jij jouw privacy? En realiseer je je dat je zelf ook soms discrimineert? Om hier samen achter te komen is Amnesty de Mensenrechtendialoog gestart. Aan de hand van een prikkelende vraag gaan deelnemers op zoek naar het belang van de mensenrechten als het gaat om privacy en veiligheid, migranten en vluchtelingen en racisme en discriminatie.

Amnesty Nederland nodigt haar leden en alle inwoners uit om deel te nemen aan een eenmalig groepsgesprek "mensenrechtendialoog" geheten. Zo'n dialooggesprek gaat over een of meer aspecten van de mensenrechten in Nederland. Amnesty heeft daarvoor drie onderwerpen gekozen: Discriminatie. Veiligheid en Vluchtelingen. Tijdens het dialooggesprek gaat het om uitwisseling van gedachten. niet om het voeren van een debat of discussie. Een speciaal opgeleide gespreksleider leidt het gesprek. Het doel is dat u meer te weten komt over mensenrechten en dat we van elkaar leren. ook als er verschil van mening blijkt

De werkgroep Culemborg hoopt dat u wilt meedoen. Vul daarvoor onderstaand formulier in.

Amnestygroep Culemborg vindt jouw privacy belangrijk. Wij verwerken persoonsgegevens en andere data zorgvuldig en in overeenstemming met geldende wet- en regelgeving ter bescherming van jouw privacy.
Hier lees je meer