Amnesty Culemborg is op 8 oktober op de Senioren beurs 2022 actief aanwezig met een stand/kraam. De dag heeft als thema “Vitaal ouder worden”.

Amnesty Culemborg staat op het “Vrijwilligersplein” in de grote of Barbarakerk. De beurs is van 10:00 in de ochtend tot 15:00 in de middag. Naast ontmoeten en gezelligheid is het doel van deze dag om senioren te informeren over diverse actuele thema’s, die met vitaal ouder worden te maken hebben.
Op de informatiemarkt kunnen de bezoekende senioren kennis maken met Amnesty Culemborg als vrijwilligersorganisatie en er is een mogelijkheid om je op te geven als vaste vrijwilliger of vrijwilliger in een zgn. “Flexpool” waarbij je af en toe bijdraagt aan de organisatie van Amnesty en haar activiteiten.

Daarnaast wil Amnesty Culemborg de circa 350 à 400 bezoekers vragen een handtekening te zetten onder de petitie van Vahid Afkari die veroordeeld is tot 33 jaar cel in Iran. Het is een vervolg op de eerder succesvolle handtekeningenactie op de Open Monumentendag in Culemborg. Een vervolgactie om aandacht te blijven vragen voor vrijlating van deze vreedzame Iraanse demonstrant.