De collecte van Amnesty International, die van 9 tot en met 15 maart 2019 plaatsvond in Culemborg, heeft 3.445,- euro opgebracht. 62 vrijwilligers collecteerden voor de mensenrechtenorganisatie.

De collecte is dit jaar in verband met de coronacrisis helaas halverwege stil gelegd; op 12 maart kwam het bericht dat we niet verder konden. De opbrengst ligt daardoor een stuk lager dan vorige jaar (ruim 5.600,-). Afgezet tegen het aantal dagen waarop gecollecteerd is, zijn we echter erg blij met de opbrengst en bedanken we de Culemborgers weer voor hun bijdrage!

De opbrengst in heel Nederland bedraagt op het moment van dit schrijven ruim 737.000. Kijk voor de laatste stand op https://www.amnesty.nl/collecte. De organisatie dankt alle vrijwilligers voor hun geweldige inzet.

Opbrengst van onschatbare waarde
Amnesty is een onafhankelijke organisatie en neemt voor haar onderzoek, lobby en actie geen geld aan van overheden of politieke groeperingen. Juist daarom is de opbrengst van de jaarlijkse collecte van onschatbare waarde.

Met het geld dat tijdens de collecte wordt opgehaald, kan Amnesty haar werk blijven doen. Kijk voor informatie over het werk van Amnesty International en behaalde resultaten op https://www.amnesty.nl