joomplu:155

Op 14 juni jl. waren Ennie Stuker en ondergetekende te gast bij deze Booghkring.
De Booghkring is een sociëteit voor hoger opgeleiden die te maken hebben gekregen met niet-aangeboren hersenletsel, zoals ten gevolge van een herseninfarct of een ongeluk.
De afspraak voor deze bijeenkomst was gemaakt tijdens het Rotary-evenement: #match een wens, op 9 februari jl..

We hadden een algemene presentatie voorbereid over de geschiedenis van Amnesty International, Nederland en Culemborg, die goed werd ontvangen. De belangrijkste doelen en actievormen kwamen uitgebreid aan bod; ook de successen die we daarmee behalen.
De deelnemers bleken ook digitaal uitstekend bij de les, want ter plekke hebben we op het grote scherm de Amnesty site bezocht, samen diverse acties bekeken en besproken hoe die ook prima ondersteund kunnen worden met wat beperkingen. En dat lid worden van Amnesty helemaal niet veel hoeft te kosten.

Na de pauze –waarin de discussie over diverse onderwerpen, zoals asielzoekers, dilemma’s en politiek gewoon doorging- werd het tijd voor de ‘tegenprestatie’, zoals afgesproken tijdens het Rotary-evenement. We hebben kaarten gemaakt voor de lopende GRTZ-actie.

Tenslotte hebben we samen gezellig een hapje gegeten en afgesproken dat iedereen de Amnesty-website gaat volgen en mee gaat doen met digitale acties.

Willem Beekman
5 juli 2017.

Een aantal foto’s van deze middag/avond vindt u in de fotogalerij op onze website.