Leerlingen

Informatieboekjes

We helpen je graag bij het maken van je spreekbeurt of werkstuk. Met de informatieboekjes over verschillende onderwerpen kunnen je helpen met een opdracht over bijvoorbeeld Het werk van Amnesty of Rechten van Vluchtelingen. Je kunt de boekjes downloaden of gratis bestellen.

Wilt u de informatieboekjes bestellen? Stuur dan een mail naar bestellingeducatie@amnesty.nl

Amnesty-medewerkers op het kantoor in Amsterdam
© Marieke Wijntje / Amnesty International

Maatschappelijk stage

Ben je op zoek naar een maatschappelijke stage? Dan ben je bij ons aan het goede adres. Je begint altijd met een e-learning en kiest daarna voor de MAS die bij je past. Ga jij een gastles verzorgen op je oude basischool? Of organiseer je liever een schrijfactie? Heb je zelf een spannende actie bedacht voor Amnesty? Laat het ons weten, dan kijken wij of we je kunnen helpen bij de uitvoering. Bijna alles kan, behalve stage lopen op ons kantoor. Maar geloof ons: dat zou je ook maar saai vinden.

Kijk wat jij kan doen voor Amnesty

Alles over mensenrechten in 2 minuten

Amnesty Educatie is altijd op zoek naar de meest begrijpelijke manier om mensenrechten uit te leggen. Een filmpje werkt altijd goed!

Amnesty International Zwitserland heeft een geweldig leuk animatiefilmpje gemaakt over mensenrechten. Hierin wordt in twee minuten (bijna) alles verteld wat je moet weten over mensenrechten. Je kunt dit filmpje laten zien als je een spreekbeurt houdt over een van bovenstaande thema’s. Hopelijk vinden jullie dit filmpje net zo leuk als wij!

VOLG ONS NU OP INSTAGRAM

Blijf op de hoogte!